2012. január 18., szerda

Csavart mintás mellény Boginak


Egyik kötős újságomban találtam a leírást, persze módosítottam rajta.
Minta:



- 6-tal osztható szemeket kér a minta + 2 szélszem
- piros-rózsaszín nevenincs fonalból kötöttem

Háta:
-74 szemre kezdtem piros fonallal
-6 sor 1 sima 1 fordított után 1 sor simát kötöttem(visszája fedetten), majd a köv. szine sorban beosztottam a mintát: 1x az I minta, 3x a II minta, 2x az I minta, 3x a II, végül 1x az I csavart
-kezdéstől számolt 87-ik sorban kialakítottam a karkivágást, minden 2.sorban 1x3, 1x2 és 2x1 szemet fogyasztottam mind2 oldalon = 60 szem
-fogyasztástól számolva a 29. sorban egyenesen leapasztottam a szemeket (fogyasztási sorokat nem számoltam bele)

Eleje:

-karkivágásig megegyezik a hátával, a mintabeosztás kivételével. Az I és II csavart mintát ellenkezőleg osztjuk be mint a hátánál, I-es helyére II-es, II-es helyére I-es kerül
-az utolsó apasztás sorával egyidejűleg ketté választom a szemeket (30-30)és minden 2. sorban 1 szemet leapasztok, így kialakítva a nyakkivágást
-fogyasztástól számolt 29. sorban egyenesen leapasztottam a szemeket = 16 szem
-megkötöttem a másik oldalt is ugyanúgy

Összeállítás:

-összevarrtam a jobb vállát, majd pirossal felszedtem a szemeket a következőképpen: 21 szem a bal elején, 1 szemet középen, 21 szemet a jobb elején és 28 szemet a hátánál = 71 szem
-6 sort kötöttem 1 sima 1 fordítottal majd leapasztottam a szemeket
-mindkét karkivágás szélén felszedtem 52 szemet, 6 sort kötöttem 1 s 1 f-al, majd leapasztottam a szemeket
-összevarrtam az oldalakat, karkivágásokat, eldolgoztam a fonalvégeket
Ilyen lett:

Nincsenek megjegyzések: