2012. október 21., vasárnap

Horgolt sárgarépa

Rákaptam a horgolt gyümölcsök, zöldségek ízére. Annyira aranyosak, hogy egyik után horgolom a másikat. Már a bölcsinek is készült néhány darab, nagyon örültek neki. A leírásokat a netről szedem össze, minden esetben linkelem az oldalt ahol találtam.



Elkészítés menete:

4 láncszemmel kezdtem, a tűtől a 3.ba 1 rP. Úgy horgoltam ahogy a körbe-körbe horgolásnál van, csak mivel kicsit nehézkesen megy kisebb tűvel horgoltam meg a kúpot. Pont úgy ahogy a Barka horgolósuliban leírják. Nem volt könnyű, párszor bontottam, de sikerült.
Következő szembe 2 rP, ezt megismételtem még 6-szor. Én nem méregettem, hanem érzés szerint szaporítgattam felfele a répát, amikor úgy éreztem hogy elég hosszú elkezdtem a fogyasztást: először 3 szem után, majd 2 szem után, végül minden 2 szemet egyben horgoltam le. Menet közben vatelinnel kitömtem, majd eldolgoztam a szálat.
Mivel csigavonalban horgoltam, mindig jelzem a sor végét, általában 1 színes gémkapoccsal, amit minden sor elején átrakok a következő lehorgolt első szembe.


Levele: a répa végébe hurkolva 6 láncszem, utolsó szembe 5 erhP(első pálca=3 lsz), köv. szembe 1 rP, majd kúszószemmel végigmegyek a maradék szemeken. Újra a répa végébe hurkolva készülhet a következő levél.





2 megjegyzés:

Palkó írta...

Naggyon jó! A második képen akár kukorica is lehet... :) csak a levelét kell kicsit másképp alakítani...

Gerti írta...

Ezt a sárgarépát én is elkészítettem már húsvéti dekorációnak!Az egyik kedvencem!